ACK beter wonen

B2C Bouw | Content Marketing Ondersteuning | 2024 – 2025

ACK Beter Wonen kwam bij ons aankloppen voor algemene ondersteuning bij hun content marketing. Als keuken- en interieurbouwer hebben ze geen eigen marketing team, waardoor de marketing efforts allemaal bij de bestuurders komen te liggen. Door tijdgebrek gebeurt er dus eigenlijk té weinig om voldoende zichtbaarheid te creëren en leads aan te trekken. 

Daarom zijn we voor ACK Beter Wonen een vaste partner geworden voor het uitwerken, beheren én vooral ook meedenken in hun content marketing.

Voor het verzamelen van leads bleek de downloadable en e-mail funnel de beste combinatie. Hier zie je één van de mails die we hebben opgesteld in de e-mail funnel van het lookbook.

Dit lookbook gebruiken ze al enkele jaren, maar hebben we vorig jaar volledig opgefrist met hun nieuwe huisstijl, extra realisaties én een toevoeging van badkamer- en interieurprojecten. Van dit lookbook konden ze dan ook een gedrukte versie meenemen naar de BIS Beurs. 

De e-mail funnel werkt nog steeds er goed met een open rate van +80% en een click through rate van +13%.

Ondertussen hebben we ook andere downloadables gelanceerd, zoals een e-book rond Keukenrenovaties.

ACK email funnels

Niet alleen de e-books en het lookbook werd door ons vormgegeven, maar ook andere extra’s zoals deze toffe postkaartjes om een nieuwe medewerker aan te kondigen.

Sinds begin 2025 verzorgen we ook de social media van ACK Beter Wonen, met name de Facebook en Instagram pagina. 

Voor Instagram voorzien we wekelijks drie posts over één project, waarbij we steeds een ander element uitlichten en meer vertellen over het project zelf.

Op Facebook plaatsen we aankondigingen, gaan we in op top topicals en zetten we blogs in de kijker.

Afgelopen jaar hebben we ook de aftermovie voorzien van de BIS beurs die ze konden delen op LinkedIn. Het is een mix van eigen beelden van de klant en enkele smartphone video’s die we zelf ter plaatse hebben gemaakt.

ACK Beter Wonen is nu consistenter zichtbaar online op verschillende kanalen. De nieuwe huisstijl is duidelijk aanwezig in hun content, waardoor het herkenbaar wordt en de merkbekendheid verbetert. Dankzij het partnerschap kan het team van ACK Beter Wonen ook steeds rekenen op flexibele en snelle opmaak of aanpassingen langs onze kant.

Zelf houden ze meer tijd over om zich te richten op het maken van keukens en het opvolgen van klanten. Dit geeft vooral veel rust en focus bij het team.

the content hive

🎯 Hoe effectief is jouw contentstrategie?

Ontdek binnen 10 minuten jouw sterke punten, verbeterkansen en ontvang praktische tips op maat. Doe nu onze gratis Growth Scan!

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner